Kristel & Anne in Bali en Lombok - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Anne Bressers - WaarBenJij.nu Kristel & Anne in Bali en Lombok - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Anne Bressers - WaarBenJij.nu

Kristel & Anne in Bali en Lombok

Blijf op de hoogte en volg Anne

10 November 2013 | Indonesië, Gili Trawangan

Hey allemaal!

Alweer 2 weken verder sinds het vorige bericht, dus tijd voor een update!
Ik sloot af met dat ik maar 2 dagen wilde blijven in Kuta. Dit werden er uiteindelijk 7. Niet dat de stad nou zo geweldig was, maar het strand en de zonsondergang wel en de leuke mensen die ik er ontmoet heb ook. Daarbij had ik ook geen zin om m’n backpack weer op te hijsen en met de Lonely Planet in de hand op zoek te gaan naar de volgende plaats van bestemming. Vanuit daar wat uitstapjes gemaakt naar het zuiden van Bali die echt heel mooi waren.
En toen was het alweer tijd om Kristel op te halen van het vliegveld! Na een heleboel locals en andere Aziaten kwam toen eindelijk het blonde knotje door de deur. Jeuj!
De volgende ochtend zijn we meteen doorgegaan naar Ubud. Een dorpje/stadje midden in Bali. Een creatief plaatsje met allerlei leuke restaurantjes en winkeltjes. We boekten een taxi om met Puta de chauffeur een dag de omgeving te verkennen. Puta had denk ik ’s ochtends zijn wattenstaafje iets te ver in zijn oor geduwd want hij schreeuwde ons alle informatie toe die hij te vertellen had. Echt met het volume vol open vertelde hij ons over de rijstvelden en leerde hij mij nog wat nieuwe Indonesische woorden. Een hele leuke dag gehad en veel gezien van de mooie omgeving!
Na Ubud gingen we door naar Lombok, het tweede eiland rechts van Java. Na 5u in de slowboat te hebben gezeten kwamen we er al snel achter: dit is wel even wat anders dan Bali! We lieten ons afzetten in Kuta (ja, ook Kuta) Het meest toeristische plaatsje van Lombok in het zuiden van het eiland. De beelden die ik had bij ‘meest toeristische’ waren toch wel even wat anders dan wat we hier aantroffen. Een uitgestorven plaats met niet meer dan 100 toeristen in de omgeving.
We zaten met ons hotel recht aan het strand met daartussen een enorme strook met puin. Wat bleek nou? Een week geleden is de overheid daarheen gegaan en hebben ze alle café’tjes en restaurantjes die de locals zorgvuldig opgebouwd hadden gesloopt. Ze hadden geweren bij zich en de locals konden dus niets tegen hen beginnen. Het was grond van de overheid en ze gaven als reden dat ze er een gladde strook wilden maken voor een mooier uitzicht.
Klonk mij ongeloofwaardig in de oren. Ik ga er vanuit dat er binnen een paar jaar enorme resorts staan op die plek.
We hebben allebei een scooter gehuurd op aanraden van 2 Portugese jongens en zijn de 2 volgende dagen de omgeving gaan verkennen. Wauw. Het ene strand waar je kwam was nog mooier en paradijselijker dan het andere. Witte stranden, azuurblauwe,heldere zee en GEEN toeristen. Af en toen kwam je iemand op een scooter tegen die dezelfde plekjes bezochten als wij. ’s Avonds verzamelden we met een groepje in het restaurant en hebben we zelf (in the middle of nowhere) met een stuk of 10 mensen + 2 locals een strandfeestje gevierd. Kampvuur, Bob Marley door de speakers en een Bintang biertje. Hele toffe avond!
Om de Bob Marley vibe door te zetten zijn we afgelopen vrijdag naar Gili Trawangan gedaan. Een ‘party eiland’ met weer witte stranden/blauwe zee boven Lombok. Als je 5 meter de zee in loopt kun je meteen snorkelen en zie je heel mooi koraal en vissen. Maar we hoorden al van veel mensen dat hier schildpadden te zien zijn, dus hebben we vandaag een snorkeltour gedaan. En 2 schildpadden gezien, yes! Ook weer heel mooi koraal en andere visjes.
De afgelopen dagen zijn we de Portugezen weer tegengekomen en Annika uit Oostenrijk was ook hier dus zijn we samen gaan eten en stappen. Hele leuke avonden gehad en steeds met buikpijn van het lachen naar bed gegaan.

Lang verhaal kort: Het is hier geweldig en ik ben blij dat ik Indonesië voorlopig nog niet hoef te verlaten! Al zal het op Sumatra wel even wat anders zijn.

Morgen gaan we terug naar Bali, maar wat we precies gaan doen daar is nog niet duidelijk. Iets met zon, zee en strand verwacht ik. En als we gek doen drinken we er een biertje bij.

Geniet lekker van de regen daar, ik denk aan jullie. Groetjes van Kristel!

• 10 November 2013 - 13:35

Jennifer:

Ohhh wat heerlijk!!! Genieten meisjes!

• 10 November 2013 - 14:53

Iris Van Oorschot:

Hoi Anne, wat super gaaf om jouw verhalen te lezen! Helemaal leuk, ik kijk uit naar jouw volgende verhaaltjes en foto's! Enjoy!

• 22 November 2013 - 13:25

Margot:

Leuke verhalen Anne. Geweldig om zo rond te trekken en te genieten van alle mensen en dingen die je tegenkomt. Hier is het al behoorlijk koud dus geniet nog maar even van de zon.

Tags: Kuta Lombok